Členové expedice

Vznik těchto stránek byl prostý - úplně původně se jen podělit s přáteli o své zážitky a fotky z cest.
Nyní je to taková ucelená galerie většiny našich vejletů do různých koutů světa.
Takže tohle jsme my a náš plechový miláček, co s námi absolvoval tu největší cestu... objel s námi celou zeměkouli ;o)

Ladislav Bezděk

LADISLAV BEZDĚK
Srpen/1974

"Ajem Láďa, ajem mekanik... "

Cestování se stalo mým koníčkem a je pravda, že udržet mě na jednom místě je nemožné ;o)

Na mých toulkách po světě mě fascinuje hned několik věcí....pocit svobody, fakt, že vidím místa, která většina zná pouze z katalogů cestovních kanceláří a z cestopisných dokumentů, poznávání života lidí v jiných zemích, možnost zjistit jak to kde chodí a možnost porovnání...uvědomit si, že nežijeme zas tak špatně i když se nám mnoho z toho kolem nás nelíbí. Na druhou stranu vidím i to, že i když se u nás tvrdí, že něco nejde, jinde to umí.

Pestrost, přírodní úkazy, fauna i flóra, kousky historie co na svých cestách potkávám...to všechno je víc než zajímavé a věřte nebo nevěřte...je to lepší vidět na vlastní oči ;o)

Osobně se však nepovažuji ani za cestovatele a nebo snad dobrodruha. Nejsem ani fotograf a ani horolezec. Jsem normální, jen trochu víc zvídavý člověk, jenž s oblibou říká, "má vyjimečnost je to, že ničím vyjimečný nejsem".

Mám rád přírodní krásy a rád se nechávám fascinovat nádhernými scenériemi, jenž nám dokáže příroda nachystat. Hory mě uchvacují svou majestátností, kdy si člověk zároveň snadno uvědomí i svou nicotnost a kdy nejlepší pohled je zkrátka až z vrcholu ;o) Zbožňuju teplé mořské vlny, písečné kosy, atoly a korálové útesy včetně podvodního světa. Ale stejně tak mě přitahuje i jedinečnost a chladivá síla ledovců.

Jsem jen normálně nenormální jedinec, který propadl vůni dálek ;o)

Kateřina Dvořáková

KATEŘINA DVOŘÁKOVÁ
(dnes již BEZDĚKOVÁ)

Srpen/1987

"Jsem mladá, krásná a inteligentní... a skromná"

Pro mne je cestování více než koníček. Dává mi pocit svobody, ale také poznání. Strašně ráda ochutnávám tradiční pokrmy v navštívených destinacích a nebojím se experimentovat.

Mám ráda tu bezprostřednost a kontakt s domorodci, s úplně cizími lidmi. Všude se mi líbí a hned bych se všude stěhovala ;o)

Považuji se rozhodně za cestovatele. Za dobrodruha však nikoliv. Co se focení týká, jsem vždy spíše před objektivem než za ním ;o)

Zbožňuji písečné pláže a sluníčko. Hory se mi líbí, ale hrát si na kamzíka, nebývá většinou z mé hlavy ;o) Ale pak jsem na sebe strašně moc pyšná, když něco vylezu ;o)

OKI

OKI - expediční Škoda Octavia combi
Červen/2012

OKI o sobě může těžko něco sama prozradit a tak o ní prozradíme něco my. Hlavně to co Vás nejvíce zajímá ;o)

Je zřejmé, že i OKI má ráda cestování. Koneckonců s námi již pár cest podnikla předtím, než jsme se společně vydali na BigTrip!

OKI

Motor - 1,6MPi / 75kW (benzín)

Počáteční stav kilometrů před expedicí - 93.656 km

Co znamená OKI? - Vlastně nic. Je to zkomoleno zkrácená podoba z Octavia... zkrátka OKI ;o)

 

A jaké dostala OKI před cestou úpravy?

PODVOZEK

- vybaven paketem pro špatné cesty - OKI dostala krytí podvozku včetně plastových krytů zadních ramen

- zakrytí "choulostivých" dílů na podvozku + nádrž + vedení paliva, brzdové trubky, úprava elektrické instalace podvozku "aby se nic neutrhlo"

- kovový kryt motoru (žádné lehké kovy, železo ) - sám o sobě váží skoro 20kg a je silný kolem půl centimetru

- zadní tlumiče a pružiny P+Z tlumičů dostala OKI z modelu Yeti

- výměna "těhlic" a brzdičů, které OKI dostala z modelu Octavia TDi (silnější brzdy a ložiska)

- disky z lehkých slitin jsme nahradili ocelovými a vybavili OKI pneumatiky s vyšším profilovým číslem - oproti původním 15ti palcovým kolům máme nyní 16ti palcová - 215/60/16"

 

MOTOR A PALIVOVÝ SYSTÉM

- v motoru zůstala originální řídící jednotka

- zvednuto sání vzduchu - nyní je za mřížkou masky nad horní hranou chladiče

- vzduchový filtr kompletně použit z modelu TDi a byl demontován rezonátor vzduchového filtru

- palivové čerpadlo v nádrži jsme vyměnili za čerpadlo, které se montuje do vozů Škoda prodávané v zemích s horší kvalitou benzínu

- nový a silnější alternátor  - 90A

- OKI dostala před cestou nový rozvodový řemen, novou spojku a samozřejmě vyrážela s vyměněným olejem, filtry a svíčkami

- také jsme ji vybavili novou a silnější baterií z Octavia TDi 72Ah

- zkrácen servisní interval na výměnu motorového oleje - nyní 15000Km

 

DOPLŇKY, PRAKTIČNOST A VÝBAVA

- vyjmuta klimatizace a elektrické ovládání oken - jedeme se "švihadly"!

- přidána střešní zahrádka a na ní přídavná světla

- namontováno (na tvrdo) tažné zařízení - nejlepší rozhodnutí ze všech!

- na pevno nainstalovány plechové boxy pro úschovu dokumentů a cenných věcí

- vytvořeno otevírání pátých dveří ze zavazadlového prostoru

- odstraněny zadní opěrky hlavy a sedák za řidičem

- praktická zdvojená podlaha v zavazadlovém prostoru již v OKI byla - dovybavili jsme ji zamykáním

- navíc jsme byli vybaveni mini kompresorem, další sadou žárovek a pojistek, náhradními oleji, olejovými a benzinovými filtry, kloubovým klíčem na svíčky a spoustou rad - ty byly nejcenější

- máme dvě rezervní kola!!!

 

BARVA

- původní barva OKI je metalíza Capucino = šedo stříbrná

- OKI dostala oranžový celopolep, plus loga, mapa a fólie na skla

 

Expediční NEJ:

- překonání Afriky bez 4x4 a GPS
- nejvyšší dosažené místo - pass Abra del Acay, Argentina - 4972mnm
- nejnižší dosažené místo - Death Valley, Kalifornie, USA - -86mnm
- překonání The Great Central Road, Západní Austrálie - 1000km pouští
- průjezd cca 400km dlouhého úseku v poušti Gobi - Mongolsko
- průjezd Mongolskem - jižní cesta
- nejhlubší zvládnutý brod - cca 50cm

Zkrátka jet se dá čímkoliv. To nejpodstatnější, je totiž na tu cestu VYRAZIT!
 

 

A jak to krátce vypadalo v době příprav u firmy Horejsek?
Mrkněte zde ;o)