Členové expedice
Vznik těchto stránek byl prostý - úplně původně se jen podělit s přáteli o své zážitky a fotky z cest.
Nyní je to taková ucelená galerie většiny našich vejletů do různých koutů světa.
Takže tohle jsme my a náš plechový miláček, co s námi absolvoval tu největší cestu... objel s námi celou zeměkouli ;o)
LADISLAV BEZDĚK
Srpen/1974
"Ajem Láďa, ajem mekanik... "
Cestování se stalo mým koníčkem a je pravda, že udržet mě na jednom místě je nemožné ;o)
Na mých toulkách po světě mě fascinuje hned několik věcí....pocit svobody, fakt, že vidím místa, která většina zná pouze z katalogů cestovních kanceláří a z cestopisných dokumentů, poznávání života lidí v jiných zemích, možnost zjistit jak to kde chodí a možnost porovnání...uvědomit si, že nežijeme zas tak špatně i když se nám mnoho z toho kolem nás nelíbí. Na druhou stranu vidím i to, že i když se u nás tvrdí, že něco nejde, jinde to umí.
Pestrost, přírodní úkazy, fauna i flóra, kousky historie co na svých cestách potkávám...to všechno je víc než zajímavé a věřte nebo nevěřte...je to lepší vidět na vlastní oči ;o)
Osobně se však nepovažuji ani za cestovatele a nebo snad dobrodruha. Nejsem ani fotograf a ani horolezec. Jsem normální, jen trochu víc zvídavý člověk, jenž s oblibou říká, "má vyjimečnost je to, že ničím vyjimečný nejsem".
Mám rád přírodní krásy a rád se nechávám fascinovat nádhernými scenériemi, jenž nám dokáže příroda nachystat. Hory mě uchvacují svou majestátností, kdy si člověk zároveň snadno uvědomí i svou nicotnost a kdy nejlepší pohled je zkrátka až z vrcholu ;o) Zbožňuju teplé mořské vlny, písečné kosy, atoly a korálové útesy včetně podvodního světa. Ale stejně tak mě přitahuje i jedinečnost a chladivá síla ledovců.
Jsem jen normálně nenormální jedinec, který propadl vůni dálek ;o)
KATEŘINA DVOŘÁKOVÁ
(dnes již BEZDĚKOVÁ)
Srpen/1987
"Jsem mladá, krásná a inteligentní... a skromná"
Pro mne je cestování více než koníček. Dává mi pocit svobody, ale také poznání. Strašně ráda ochutnávám tradiční pokrmy v navštívených destinacích a nebojím se experimentovat.
Mám ráda tu bezprostřednost a kontakt s domorodci, s úplně cizími lidmi. Všude se mi líbí a hned bych se všude stěhovala ;o)
Považuji se rozhodně za cestovatele. Za dobrodruha však nikoliv. Co se focení týká, jsem vždy spíše před objektivem než za ním ;o)
Zbožňuji písečné pláže a sluníčko. Hory se mi líbí, ale hrát si na kamzíka, nebývá většinou z mé hlavy ;o) Ale pak jsem na sebe strašně moc pyšná, když něco vylezu ;o)
OKI - expediční Škoda Octavia combi
Červen/2012
OKI o sobě může těžko něco sama prozradit a tak o ní prozradíme něco my. Hlavně to co Vás nejvíce zajímá ;o)
Je zřejmé, že i OKI má ráda cestování. Koneckonců s námi již pár cest podnikla předtím, než jsme se společně vydali na BigTrip!
Motor - 1,6MPi / 75kW (benzín)
Počáteční stav kilometrů před expedicí - 93.656 km
Co znamená OKI? - Vlastně nic. Je to zkomoleno zkrácená podoba z Octavia... zkrátka OKI ;o)
A jaké dostala OKI před cestou úpravy?
PODVOZEK
- vybaven paketem pro špatné cesty - OKI dostala krytí podvozku včetně plastových krytů zadních ramen
- zakrytí "choulostivých" dílů na podvozku + nádrž + vedení paliva, brzdové trubky, úprava elektrické instalace podvozku "aby se nic neutrhlo"
- kovový kryt motoru (žádné lehké kovy, železo ) - sám o sobě váží skoro 20kg a je silný kolem půl centimetru
- zadní tlumiče a pružiny P+Z tlumičů dostala OKI z modelu Yeti
- výměna "těhlic" a brzdičů, které OKI dostala z modelu Octavia TDi (silnější brzdy a ložiska)
- disky z lehkých slitin jsme nahradili ocelovými a vybavili OKI pneumatiky s vyšším profilovým číslem - oproti původním 15ti palcovým kolům máme nyní 16ti palcová - 215/60/16"
MOTOR A PALIVOVÝ SYSTÉM
- v motoru zůstala originální řídící jednotka
- zvednuto sání vzduchu - nyní je za mřížkou masky nad horní hranou chladiče
- vzduchový filtr kompletně použit z modelu TDi a byl demontován rezonátor vzduchového filtru
- palivové čerpadlo v nádrži jsme vyměnili za čerpadlo, které se montuje do vozů Škoda prodávané v zemích s horší kvalitou benzínu
- nový a silnější alternátor - 90A
- OKI dostala před cestou nový rozvodový řemen, novou spojku a samozřejmě vyrážela s vyměněným olejem, filtry a svíčkami
- také jsme ji vybavili novou a silnější baterií z Octavia TDi 72Ah
- zkrácen servisní interval na výměnu motorového oleje - nyní 15000Km
DOPLŇKY, PRAKTIČNOST A VÝBAVA
- vyjmuta klimatizace a elektrické ovládání oken - jedeme se "švihadly"!
- přidána střešní zahrádka a na ní přídavná světla
- namontováno (na tvrdo) tažné zařízení - nejlepší rozhodnutí ze všech!
- na pevno nainstalovány plechové boxy pro úschovu dokumentů a cenných věcí
- vytvořeno otevírání pátých dveří ze zavazadlového prostoru
- odstraněny zadní opěrky hlavy a sedák za řidičem
- praktická zdvojená podlaha v zavazadlovém prostoru již v OKI byla - dovybavili jsme ji zamykáním
- navíc jsme byli vybaveni mini kompresorem, další sadou žárovek a pojistek, náhradními oleji, olejovými a benzinovými filtry, kloubovým klíčem na svíčky a spoustou rad - ty byly nejcenější
- máme dvě rezervní kola!!!
BARVA
- původní barva OKI je metalíza Capucino = šedo stříbrná
- OKI dostala oranžový celopolep, plus loga, mapa a fólie na skla
Expediční NEJ:
- překonání Afriky bez 4x4 a GPS
- nejvyšší dosažené místo - pass Abra del Acay, Argentina - 4972mnm
- nejnižší dosažené místo - Death Valley, Kalifornie, USA - -86mnm
- překonání The Great Central Road, Západní Austrálie - 1000km pouští
- průjezd cca 400km dlouhého úseku v poušti Gobi - Mongolsko
- průjezd Mongolskem - jižní cesta
- nejhlubší zvládnutý brod - cca 50cm
Zkrátka jet se dá čímkoliv. To nejpodstatnější, je totiž na tu cestu VYRAZIT!
A jak to krátce vypadalo v době příprav u firmy Horejsek?
Mrkněte zde ;o)